04 de juliol 2009

Impressions des de la tauleta de nit

LA CONJURA DE LOS NECIOS
John Kennedy Toole
Barcelona: Anagrama, 1982

Fa poques setmanes vaig iniciar la lectura d'aquesta novel·la. Per culpa d'una edició de lletra massa petita i, sobretot, pel rebuig que em provoca el personatge principal, decideixo abandonar el llibre després d'un centenar llarg de pàgines. Sento que ara no és el moment d'apreciar l'obra de Kennedy Toole. Tot i això, reconec la gran imaginació de l'autor per crear uns personatges i unes situacions realment esperpèntiques, de vegades tant que entronquen amb la realitat.

6 comentaris:

Te de llimona ha dit...

Uf, jo no puc deixar un llibre a mitges... Si en començo un, encara que em costi, l'haig d'acabar. Però ja sé que són manies...

Unknown ha dit...

És un llibre que està molt bé, però necessites tenir un estat d'ànim que acompanyi. Ah! Tens raó en això de la lletra!

Laura ha dit...

Per tot llibre hi ha un moment i això els lectors experimentats com tu bé que ho saben! Potser m'animo i el llegeixo, ja que m'has fet entrar una mica d'intriga.
Em sembla que ens veiem dilluns, oi? Acaba de gaudir dels dies que ens queden!

Unknown ha dit...

Mmm Potser l'hauria de llegir per poder opinar... Així que acabi en Larsson m'hi poso!

Jesús M. Tibau ha dit...

el vaig llegir l'any passat i el vaig trobar sublim

gerardeli ha dit...

A mi em va passar igual que a tu: el tinc a mitges fa tant de temps, que el dia que el reprengui l'hauré de començar des del principi...