15 d’agost 2011

Jesús m'estima

Tranquil·litat! No us penseu que he vist la llum i que ja tinc el kit complet de peregrina per anar a veure Benet XVI a Madrid. El que passa és que Jesús m'estima és la meva darrera lectura. Es tracta d'un llibre de David Safier, l'autor alemany de qui vaig parlar no fa gaire arran de Maleït karma. I sí, ja sé que vaig dir que trigaria un temps a submergir-me de nou en l'humor de les novel·les de Safier, però he tornat a ensopegar amb la mateixa pedra. Ja ho tenim, això, els humans. El cas és que amb aquesta lectura he confirmat que el seu humor i el meu no convergeixen. De fet, he trobat el llibre més aviat avorrit i previsible, tot i que es vengui com a "diversió en estat pur". 
Com si es tractés d'un exercici narratiu, l'autor desubica Jesús (o Joshua) en l'espai i el temps i el transporta a Malente en ple segle XXI. Això sí: li conserva l'ofici de fuster i el suport de l'arcàngel Gabriel. Però el veritable protagonista no és ell, sinó la Marie, una dona que viu la trentena a l'estil Bridget Jones. 
I què passa quan el fuster i la Marie s'enamoren? Doncs que Jesús ha de lluitar entre el seu amor i la seva veritable missió a la Terra: dur a terme la batalla de l'Apocalipsi contra Satanàs. 
I tot aquest argument està complementat amb tires còmiques que dibuixa la germana de la Marie i uns capítols titulats Entreactes, la funció dels quals no he entès. Si a tot el que acabo de dir hi afegim que el text en català podria ser millor (siguem una mica més curosos en la correcció, si us plau, que hi ha molts errors que un simple corrector automàtic detectaria!) és fàcil concloure que, a parer meu, el món no s'hauria perdut gran cosa si Jesús m'estima no s'hagués escrit mai.

Altres opinions:
· L'illa dels llibres
· Say what you want
· L'escorxador

3 comentaris:

Dona invisible ha dit...

Molta gent en parla, d'aquests llibres, i a mi no em criden l'atenció gaire, no... Amb el teu comentari se'm confirma per què. Prefereixo llegir altres coses abans, la veritat.
Una abraçada!

Elena ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Lu ha dit...

doncs si, és fluixet. Però és que quan apareix una dona a la trentena desesperada buscant marit...és dificil trobar alguna cosa de qualitat...suposo que a això es refereix la Dona invisible. Maleit Karma, al ser la novetat si que em va agradar per això! =)
Gràcies per comentar-me! així he descobert un nou bloc d'on treure idees sobre què llegir :D